Succes med Kanvas salg

Kanvas salg er en salgsmetode, hvor sælger/medarbejder uden forudgående aftale kontakter potentielle kundeemner. Denne form for salgsarbejde regnes ofte, som den sværeste og hårdeste form for salg. Billedligt er det et salgsmæssigt maraton, hvor der skal stor tålmodighed og træningsmængde til. De fleste virksomheder er dog dybt afhængig af denne form, for at skaffe nye kunder nok til virksomheden.

Metode – dette foregår i medarbejdernes hverdag og normale rammer
Gennem en periode trænes og udvikles de salgsmæssige kompetencer, og vil foregå således, at I inden vi mødes har fundet frem til en liste af potentielle kundeemner. Omkring kundeemnerne skal der gøres nogle overvejelser over hvorfor kunden skulle være interesserede i det/de aktuelle produkter. Der skal helst være minimum 5-10 kunder pr. deltager at arbejde med pr. gang.

Derudover er det vigtigt at der er opsat mål for

  • Antal kunder der skal kontaktes i træningsperioden
  • Antal kunder I realistisk mener, der ønsker at købe produkterne
  • En realistisk omsætningsstigning

Dagene starter typisk klokken 09.00 og slutter ca. 13.00. Vi starter med at forberede telefonsamtalerne, og derefter vil hver deltager skulle foretage et antal telefonopkald, som vi vil lytte til (gerne med høretelefoner koblet til). Herefter vil vi arbejde med samtalerne og fokusere på, hvad den enkelte gør godt og hvad der skal arbejdes med.

Konkret arbejdes med fælles rammer for åbningsreplikker, behovsafdækning og argumenter i forhold til de daglige telefonopkald. Derudover vil vi arbejde med de barrierer der naturligt opstår når den enkelte medarbejder får stillet krav om at ringe til et antal kunder. Og ikke mindst vil vi arbejde med det der opstår hos den enkelte medarbejder når kunden siger nej tak.