Videndeling i virksomheden - fokus på kundeservice, kundeloyalitet og salg

Disse sparringsrunder har til formål at give deltagerne ny inspiration til at løse aktuelle udfordringer med kunderne. Det betyder, at deltagerne bliver udfordret og får mulighed for at se en kundesituation fra flere vinkler. På den måde bliver deltagerne i stand til at træffe beslutninger med et meget stærkt fundament. Især i perioder med forandringer og stærkere krav fra kunderne, kan denne form være meget værdifuld.

Kundesituationerne kan omhandle: at skaffe nye kunder, at yde den optimale service, at skabe loyale kunder, at lede medarbejdere der skal yde en bedre service, at tackle svære kunder mv.

Hvordan foregår det?
Typisk foregår det således, at der blandt deltagerne findes en eller flere udfordringer, som ønsket arbejdet med i løbet af dagen. Konsulenten/underviseren og de øvrige deltagere diskuterer, synspunkter, tanker og ideer vedrørende den aktuelle situation, som kan bearbejdes sammen med den deltager, som “ejer” udfordringen. Det betyder, at deltagerne gerne skulle tage hjem med nye ideer, tanker og beslutningsgrundlag, der er stærkere end da de kom. På den måde kan deltagerne hjælpes til at skabe overblik, og til at udvikle og gennemføre konkrete handlingsplaner på vej til opnåelse af egne og virksomhedens mål.

Praktiske forhold

  • Dette kan typisk foregå 2-4 gange om året, alt efter behov
  • Foregår 4 timer pr. gang
  • Der kan deltage 6-8 personer pr. gang